середа, 22 квітня 2020 р.

День 7. Думай креативно


Розвиток креативності у дітей - як дитину виховати творчою людиною
  Якщо вам терміново треба придумати щось оригінальне, знайти творче рішення, то на допомогу прийдуть креативні техніки. Не кожна з описаних нижче підійде вам, адже всі вони засновані на різних принципах і умовах. Але якщо освоїти їх, то можна підлаштовувати під різні потреби.

   Деякі техніки створені для того, щоб вирішити конкретну проблему, інші ж - для розвитку творчого потенціалу (ви не вирішите проблему, але «заведете» мозок).

   1. Challenge
   Виберіть всю проблему або її частина, яку треба вирішити. Киньте виклик, піддайте сумніву такі категорії:
o Концепція і ідея.
o Припущення і переконання, які нібито не піддаються сумніву.
o Залиште компроміси.
o Межі, через які не можна перейти.
o «Неможливо»: уявіть що це стало можливим.
o Мислення «або-або» замініть на «і-і».
o «Священні корови», яких раніше ніхто не оскаржував.
o Функції.
   Наприклад: «Apple» досить успішно оскаржила те, що телефон обов'язково повинен бути кнопковий. Лоукост-авіакомпанії переступили межі вартості, зробивши перельоти дешевими, хоча до них літаки не вважалися бюджетним способом поїздок.
    
     2. Day in the Life
    Суть цієї техніки в тому, щоб «прожити» день конкретної людини або групи людей:
    1. Виберіть цільову особа або групу, клас.
    2. Вивчіть їх (якщо це можливо). Може бути корисно провести дослідження цільової групи, про яку йде мова. З'ясуйте, як її представники проводять день.
  3. Опишіть типовий день людини або групи людей. Напишіть невелике оповідання, розділіть його на розділи. Можете зробити його більш реалістичним, додавши імена людей і деталі їхнього життя.
    Наприклад: Олег встає о 6 ранку. Він спотикається у ванній, коли йде туди вмитися і почистити зуби. Снідає він не дуже акуратно - всюди крихти. Мити посуд і не думає.
   Ця техніка допомагає маркетологам зрозуміти, хто і які їхні клієнти. Допоможе і будь-кому, хто хоче запалити вогонь уяви.

     3. Modeling
     Використовуйте цю техніку як перерву в складних сеансах мислення:
   1. Зберіть матеріали: це може бути модельна глина для дітей, папір, липка стрічка, соломинка, дерево, клей, кубики лего. Знадобляться і інструменти на зразок ножиць, степлера тощо.
   2. Придумайте кілька ідей: вам необов'язково бути як Мікеланджело, створіть щось просте. Повністю покладайтеся на уяву.
  3. Покажіть і розкажіть: покажіть модель іншим людям і розкажіть про особливості ідеї. Запитайте їх, що вони думають.
    Ця техніка розвиває кінетичні навички, які атрофовані у багатьох людей. Добре забутий старий досвід може допомогти отримати осяяння про проблему, над якою ви в дану хвилину працюєте.

     4. Forced Conflict
   Техніка «Примусовий конфлікт» використовується як спосіб стимулювати подальше творче мислення про проблему. Застосовуйте її також для того, щоб зосередитися на внутрішньому конфлікті в рамках проблеми.
   1. Знайдіть суть проблеми. Бажано (але не обов'язково), щоб в цій проблемі була деяка форма внутрішнього конфлікту. Наприклад: залишитися здоровим при сидячій роботі менеджера.
   2. Створіть конфліктну фразу. Створюйте фрази, в яких слова б'ються один з одним. Досить двох слів. Введіть парадокс або поетичний елемент - все, що буде стимулювати різні точки зору. Наприклад: «заморожене полум'я», «гонитва за холодильником».
   3. Використовуйте в якості стимулу. Коли ми стикаємося з конфліктом, то відчуваємо напругу, яку прагнемо зменшити. Цей метод стимулює підсвідомість видати нам деякі ідеї.

    5. How to
   Використовуйте цю техніку при визначенні проблеми, щоб отримати чітке розуміння того, що хочете. Техніка також підштовхує мислення до вирішення.
  1. Почніть формулювати проблему зі слів «Як ...». Таким чином ви зосередите увагу на вирішенні.
  2. Запропонуйте ідеї. Нехай вони будуть безглуздими, головне - якомога більше.
   Техніка створює творчу напруженість, яка змушує підсвідомість займатися роздумами про способи вирішення проблеми, яка викладена в суті. Зверніть увагу на те, як змінюється сприйняття в залежності від форми постановки задачі:
o Зробити кімнату світліше.
o Як зробити кімнату світліше.
   Друге твердження більше інтригує, змушує задуматися, а перше схоже на наказ. У другому випадку ви фокусуєтеся на вирішенні, а в першому - на проблемі.

Бажаємо вам успіхів! 

Джерело - https://4brain.ru/ 

Немає коментарів:

Дописати коментар